Технологія заміни лобового скла

Хтось може сказати: «Чи велика наука - зняти і поставити скло, або скол засвердлити». Насправді не все так просто - при ремонті автоскла один невірний рух, і ремонт скла перетворюється на заміну. А помилки при заміні автоскла, навіть якщо не будуть відразу помічені клієнтом, згодом приведуть втрати довіри до станції. Як правильно міняти скло, на автосалоні SIA-2012 показували майстри мережі сервісних центрів по встановленню та ремонту автоскла «Glass Express».

 

За допомогою струни скло відділяється від клейового шару. На кутах струною акуратно робляться «пилючі» рухи, на прямих ділянках струну можна протягнути. При цьому при протягуванні струни шпателем оббивка салону захищається від ушкодження. Коли скло зрізано, воно виймається спеціальними пристроями з потужними присосками.

 

Далі, з вітрового отвору зрізається старий герметик, але не повністю - залишається 0,5-2 мм старого герметика, який послужить базою для нового клею. Кили зрізаємо, важливо не пошкодити фланець кузова, тому це робиться спеціальним інструментом. Потім ретельно очищається і висушується компресором вітрової отвір.

Молдинг, знятий під час зняття скла, одягається на нове скло, і фіксується за допомогою клейової стрічки. Шов стику молдинга розміщується в нижній частині скла. Після фіксації молдинга, виконується, так звана, «суха примірка», скло прикладається в отвір, щоб переконатися в правильній геометрії скла та кузова, в їх повному збігу. При «сухий примірці» також виставляються дистанційні мітки, за якими скло буде встановлюватися вже на клей.

Після закінчення «сухої примірки» скло знімають і приступають до хімічної обробки скла та вітрового отвору - за допомогою засобу «клин-гласс» та спеціальних безворсових серветок усуваються жири та забруднення. Ретельно обробляється смуга шовкографії - «кераміка» скла, на якій буде проходити клейовий шов.

Потім здійснюється обробка фланця кузова і керамічної смуги скла спеціальною речовиною - активатором, що забезпечує адгезію клею з кузовом. Активатор висихає протягом 10 хвилин. У цей час, якщо поверхня кузова була подряпана під час коли зрізалося скло, вона обробляється складом, що запобігає корозії (праймер), яке наноситься спеціальним фетровим валиком, і тільки на подряпані ділянки фланця кузова. Праймер висихає за 15 хвилин і можна приступати до вклеювання скла.

 Для вклеювання скла використовуються матеріали «SIKA» - лідера у виробництві автомобільних клеїв і герметиків. Немає чіткого правила, як слід наносити герметик - на кузов або на скло. У кожному конкретному випадку слід керуватися досвідом, враховуючи форму скла і фланця кузова, щоб забезпечити найбільш правильний розподіл герметика по стику в місцях вигину площини скла (в даному випадку герметик наносився на скло).

Герметик, за допомогою спеціального інструменту, наноситься під кутом 80-90 градусів по відношенню до поверхні, кут менше 80 градусів небажаний, оскільки дасть однобокий розподіл герметика по ширині стику. У холодну пору року герметик підігрівається до певної температури для додання найбільш адекватної консистенції. Стикувальний шов герметика робиться внизу, і акуратно зашпакльовується так, щоб не залишити бульбошок повітря всередині самого герметика.

Нарешті, скло кладеться на кузов згідно, нанесених раніше, дистанційних міток, і злегка притискається, щоб герметик під тиском більш рівномірно розподілився по площі. Потім скло фіксується клейовою стрічкою до висихання згідно з інструкцією до герметику, і взалежності від наявності на автомобілі подушок безпеки.

 

Як бачимо, заміна автоскла - непростий і відповідальний процес, що вимагає певних знань і ще більше вправності, яка здобувається тільки великим досвідом. Навіть знаючи всю процедуру, не маючи практичних навичок або досвідченого наставника можна одним рухом все зіпсувати. Звичайно, якщо встановлення скла виконується не в присутності замовника, або той спостерігає за роботою, але нічого не знає про технології встановлення автоскла, то брак він виявить не відразу. Тому заміна автоскла - таке ж спеціалізоване заняття, як роботи по ходовій або ЦПГ, і їм повинні займатися справжні професіонали.

 

">